Budowanie osobistej marki – świadomość i cel

Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że podczas zakupów podświadomie wybieramy ciągle te same produkty. Czasami nie wynika to jedynie z tego, że wyjątkowo podoba nam się zapach danego płynu do podłóg czy najbardziej odpowiada nam smak konkretnego ketchupu. Niektóre z marek przyciągają nas do siebie popularnością i dobrą reklamą – świadczy o tym ich siła pośród dużej konkurencji na rynku.

Nasze wyobrażenie na temat produktu nie zawsze musi być zgodne z tym, jaki jest w rzeczywistości. Najważniejsze jednak jest to, jak jego rozpoznawalność oraz skojarzenia z nim wpływają na nasze wybory. Marką mogą być nie tylko produkty, ale również ludzie.

Jak zbudować osobistą markę? Na personal branding składa się kilka czynników, między innymi jak ludzie o nas mówią i z czym nas kojarzą, na przykład z wysoką kulturą wypowiedzi, dobrym poczuciem humoru czy sumiennie wykonanymi usługami. Stąd też pierwszym krokiem, który powinniśmy podjąć, jest ustalenie celu: jak chciałbym, żeby postrzegali mnie inni?

Budowa marki osobistej jest szczególnie istotna, jeśli chodzi o konkurencję na rynku pracy. Przychodząc na rozmowę, pierwsze wrażenie jest jednym z decydujących czynników o zatrudnieniu. Mając na uwadze wyznaczony cel (np. wizerunek profesjonalisty, aktywisty lub chętnego do nauki), warto podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem w takim sposób, by go spełnić.

To, jak jesteśmy postrzegani ma również znaczenie w czynnej pracy. Powinniśmy więc działać nie tylko w realnym życiu, ale również w Internecie, by potencjalni klienci czy partnerzy kojarzyli nas jako solidną markę. Możesz budować wizerunek na przykład poprzez udzielanie się na forach branżowych oraz wykorzystując potencjał mediów społecznościowych – wybierz odpowiednie kanały komunikacji. Pamiętaj jednak, że wszystkie działania w sieci pozostawiają swój ślad i mają swoje konsekwencje. Warto więc, abyś zweryfikował prywatność swoich osobistych profili i założył oficjalne – związane tylko z pracą. Dzięki temu będziesz mógł swobodnie budować sieć kontaktów przez Internet oraz kreować markę w wirtualnym świecie, dodając wartościowe posty czy zdjęcia informujące o Twojej działalności.

Comments for this post are closed.